kek lapis serawak



07/01/2008

ketibaan aM disinggahsana sementara pada jam 8.30p.m. fuh! penat menunggang kuda kriss ku. uhuks! penat, tapi aM kena rush untuk ke UPM. tapi, bonda aM minta tolong hantarkan ke tempat kerjanya di Shah Alam. uhuks!baiklah mak, am hantar mak yew.uhuks! ikhlas ni aM hantar.huhu. tapi lewat keluar dari rumah, pukul 10.17p.m. hah! apa lagi, 'too fast too furious' la..
hahaha. pukul 10.33p.m. selamat sampai ke tempat kerja ibuku, kucupan pelindung diri dengan doanya hingga ke dahi aM. terima kasih mak.

aM mulakan dengan gear satu, meluncur jauh ke Jalan Klang Lama, menjemput aM. dalam phonebook, tangan pantas mencari nama, 'ms-are' jumpa! aM menekan butang hijau, mendail pantas. 'hello are-are, aM otw ke rumah are-are ni, cepat tao siap..' pada hal, am masih lagi dekat shah alam.huhuh. sorry are-are. eh, pukul 11.15 am dah berada di Jalan Klang Lama. oh yeah!!

are-are, aM nak bawa pergi uPm ni. haha are-are tahukan jalan upm?. tapi, kenapa ikut jalan lain ni?hahaha. kami sesat, di Kuala Lumpur.hahah. boleh je survive.ahaks! jumpa jalan ke upm juga. yeay!!, tapi sempat juga lalu di perkampungan Malaysia Raya.ahaks! santeQ nama itew. lalalala. aM kena cepat ni, kolej kediaman tutup pukul 12.00a.m. adoi! nasib baik pernah pergi upm masa Festival Zapin 2008, so takde la sesat laratkan?

Tepat pukul 11.46p.m. am sampai dikolej kediaman sebelah kolej ke enam (aM tak tahu nama kolej riq tu, sorry!)"uncle guard, jangan tutup lagi", am pekik pada uncle guard tu... nasib baik sempat. okeh. now, persoalan timbul. riq duduk di area mane?ish masalah lagi. hahaha. riq, kamu dimana?adoi!

jumpa juga riq, budak serawak sorang ni.ok, aM kenalkan riq pada are, dan are ni pula riq..uhuks! hahaha motif aM jumpa dia sebab nak sampaikan hadiah yang aM belikan untuk dia sempena hari lahir dia yang ke-22. uhuks! ! dan riq beri aM kek lapis serawak, sebagai tanda saling balas-membalas katanya. (pandai juga budak khadazan ni dalam budaya melayu)huhuhu. tapi, am dapat jumpa riq dalam 15minit je, then am kena keluar dari kolej tu pada pukul 12.15a.m. untuk pulang ke rumah. bagai sireh pulang ke gagang, aM kena menghantar are-are terlebih dahulu. tapi, sebelum tu kami sempat juga singgah dikedai mamak yang berhampiran. gigih untuk melepak,walaupun sebentar.

anney, roti nan satu! are-are order meggi goreng mamak. sedapnya kau makan are-are. nasib baik am tengah diet.huish! tang ni am malu la juga sebab macam 1st time lepak mamak. anney tanya am, roti nan apa? dengan confident menjawab, "roti nan kecil tao, i tengah diet ni.!" mamak tu repeat balik, roti nan apa?cis! are-are tegur, "nak cheese ke, nak garlic ke?"hahaha.
malunya.adoi!am pesan, cheese nan. hurm..sedap juga.macam roti kat tepi pizza tu. sedap! yumyum...

masa untuk pulang, thanks are-are temankan aM ke upm.hahaha gigih juga, esok nak kerja. hahaha.. berakhir satu hari kisah yang indah. -tamat-

Comments

Popular Posts