Bersama..mu

Pabila bibir ibu menyentuh dahi aM,terasa seperti keberkatan mengiringan aM keluar rumah ke tempat kerja siap mengenakan busana batik biru.ah!hari ini aM perlu keluar awal untuk mengikuti satu program yang berlangsung sebulan sekali.

Agak kurang selesa pabila mengenakan baju batik dibadan, hurm.. orang muda mengenakan baju balik?kalau sesetengah orang yang memakainya mungkin kelihatan segak. namun, aM yang dianggap orang berumur 25 tahun ke atas, terasa bertambah matang(bukan tua yew!) ditambah pula pabila dipadankan dengan batik biru. nasib baik warna yang dipilih bersesuaian, kalau tidak.. argh!! menjerit jap kt pejabat!

Punat lif aras 'G' ditekan untuk menuju ke auditorium. yup! Perhimpunan Bulanan Bersama Menteri. pengalaman harus ditimba ikram!! ouch! mengeluh lagi, perlukah? menggamit memori dizaman sekolah, setiap hari aM perlu beratur. nasib, bukan aM yang mengaturkan diri sendiri, kuasa pengawas digunakan dengan menggunakan alasan mengawal perhimpunan, berjalan kesana kemari bagi memastikan semua pelajar teratur dan mengdengar ucapan yang membosankan. Namun, perkara yang sama berlaku juga dialam pekerjaan.

Setelah kaki diatur menuju ke dewan perhimpunan, aM terus bergegas ke meja resepsi (betul ke ejaan aM tu?) menanti kehadiran yang berhormat TAN SRI MOHD. IKRAM ke? ahaha..
tepat pukul 8.30am semua hadirin dijemput oleh pegawai polis yang bertugas masuk ke dewan.
argh!!! aM duduk dibarisan kedua dihadapan. hurm.. berharap, segala amanat yang disampaikan menteri masuk kedalam otak. barangkali?huhu.

Am kekurangan modal nak berceritalah, biarlah gambar menceritakan segalanya.lalalalaa.


Comments

Popular Posts