Bencana



Dek tangan gatal perihalnya, jari gagah membelai kasar wajah membuat muka bertukar rupa. indah menjadi nestapa. argh!! tekanan jiwa melanda, perlu menjawab seribu persoalan dari mulut yang payah untuk mengerti walau diberitahu berkali-kali.

Petang semalam selepas pulang dari kerja, entah mengapa tangan aM begitu gatal untuk membelek muka. jari telunjuk dan jari hantu bergabung untuk mengepit pipi aM dengan penuh geram. sehingga membuatkan timbul jalur kemerah-merah dan bertuka kepada kebiru-biruan. aM panik sampailah aM mengambil tindakan untuk tuam wajah aM dengan ais, tak cukup dengan itu. air suam pula sebagai ubatnya.

Kebiru-biruan semakin gelap warnanya, aM buntu! mengajak bonda ke farmasi kerana aM rasa masalah aM kecil sehingga tidak perlu ke pusat perubatan. membeli ubat dari madam. argh!!

aM : madam, agak-agaknya berapa lama boleh hilang?

madam: kalau rajin sapu, cepatlah hilang.

aM : (aM tanya lagi sebab tak puas hati) madam, agak-agaknya berapa lama boleh hilang?

madam : dalam 3 hari atau seminggu la. warna tu akan surut sebab itu luka luaran sahaja.

aM : gosh! kerja aM berjumpa dengan ramai orang, 21hb ni ada show citrawarna.. OMG!


aM pulang dengan perasaan yang bercelaru. tertekan mungkin. argh!! tuhan jer tahu macam mana rasanya hati ini. macam manalah rasanya mereka yang ada tanda lahir dari kecil agaknya?
nak dibandingkan aM yang baru mendapatnya?

Moga aM cepat sembuhlah. amin!~

Comments

aku manusia...* said…
hak.. ko wat per lar gatal2 tgn gi kepit2 pipi.. huhu..
El-Zaffril said…
letak foundation banyak2....
tah r mell..
gatal sgt tgn kot..
tak nak!
tu palsu el...

fake!!
(smbl berlari2 ke dalam bilik)
.P.y.a.n. said…
Lain kali gatal lagikan. Hope cpt smbuh ;)
Lord Fiqo said…
gatal la tangan lagi...
bagi satu badan biru...
muahaha
fiqo, badan kalo nk biru
suwoh org tolong buat kn.
wakakaka~

Popular Posts