BercutiDalamNegeri (HariTerakhir)

31/05/2009 Merupakan hari terakhir aM di PD. seperti biasalah, aM diantara mereka yang bangun awal. saat bangun dari tidur, sempat aM keluar ke Beranda semata-mata ingin merasai sejuk pagi yang sekian lama tidak dirasakan. deruan ombak hasil dari air laut yang sedang rancak pasang tanpa surutnya.

Perut perlu diisi, siapa yang lantas keluar membeli makanan? sedang sibuk melihat rakaman yang sepanjang kami di PD, aBg aNep sudah bersiap sedia membeli makanan buat semua, namun tanpa melL aM gigihkan juga pergi menemani aBg aNep mencari rOti canai. warung melayu sudah kehabisan rotinya, terpaksa pula mencuba nasib di gerai mamak.

selesai membayar, segera kami pulang. aMer mengingatkan, tepat pukul 12.00 tengahari masa untuk semua keluar dari apartment. kemudian, kami sambung semula untuk menyambung nyawa(makan la!)

Semua turun ke bawah dengan membawa diri dan beg masing-masing. masing-masing pelik, datang ke PD membawa satu beg, tiba waktu pulang perlu menjinjit dua beg yang tak tahu mana datangnya.

Perjalanan pun bermula, ah! aM memandu arah, tapi sesat! kerana menggunakan laluan kampung, sepatutnya menggunakan laluan Highway.ayo!akhirnya, sampai juga di tol PD, kami ke KL melalui higway PLUS.(fuh, lega!)

aM terasa nak mengunyah sesuatu. adoi! makan lagi walaupun perut tak merintih untuk diisi. 15minit perjalanan, kami sepakat hendak berhenti di RnR PLUS. umat manusia disana tidaklah ramai amatnya, berbondong-bondong manusia memenuhi ruang makan yang disediakan. putus sudah harapan untuk merasa nikmat ais di tengahari.

Yang sempat, hanya membeli satu set 'waffle chocolate'. dalam set tu, ada ice lemon tea, ice cream, waffle chocolate dan jagung cawan! bersama-sama yang lain ke kawasan yang berdekatan, mata melilau mencari tempat sehinggalah menemui 'taman permainan kanak-kanak' yeah! wonderpet, wonderpet kami datang!

anak didik TyraBank katenyer!

sebelum pulang,sempat juga menggunakan segala teknik yang diajar oleh tyra Bank agar tidak sia-sia ilmu yang di ajarkan kepada kami! yeah!

Sebelum meneruskan perjalanan, kami sempat juga untuk merancang berkaraoke! haha sekali lagi kepenatan badan diuji.ahaks! dalam penat-penat badan masing-masing, gigih juga hendak berkaraoke di "K-BOX" bersebelahan dengan Hotel Quality.

tepat pada pukul 2.00 petang aM dan geng sampai di kota metropolitan.huh! hari minggu, tak ramai orang sangat di jalanan, tapi, K-BOX buka pada pukul 3.00 pm, hurm plan sekali lagi dirancang. pening kepala kejap, apa yang ada di 'parking lot' padang merbok tu? tingtong kejap!! dari sana beralih ke Taman Tasik Perdana (kot!) hurm.. dengan cuaca panas terik, mahu mengeliling kawasan taman tu?haish!

kereta sudah diletakkan ditempat yang sepatutnya, melangkah keluar menuju ke taman yang indah dan tenang. (ececeh!!) melihat rata-rata pengunjung adalah mereka yang sudah berkeluarga. dari satu kawasan ke kawasan yang lain, sehingga menemui pokok yang unik giler (rosak bahasa!) akarnya. tidak melepaskan peluang, kami segera mengeluarkan DSLR masing-masing, (handphone jerh!)haha

makan hati RAMLI IBRAHIM!

tanganku kelihatan panjang?


Daun LAMBOK itu BESAR!

NaGinNa!

tepat pada pukul 3.00 petang kami segera bergegas ke K-BOX! yeay! tak sabar menyumbangkan suara yang sedia sumbang. yeay! sepanjang berada 6 JAM disana, tidaklah sejuk dibuatnya okeh!hahaha.sekian~

inilah kesan kesejukan!



notaKaki://kami enjoy!





Comments

sgt enjoy view photo ini semua!
iyllienaz said…
wah..karaoke 6jam..xsempot ke??
agzamry said…
bila ni nak bawa saya pulerrrr
Unknown said…
best nyer cuti2

Popular Posts