D e b a b !

Pejam celik umur aM dah 21 tahun. tak la terlalu tua, masih lagi muda berseri tao! keji sangat pada mereka yang cemburu tak tentu pasal tu.(tetiba!)

aM selalu fikir, aPa yang aM lakukan satu ketika dahulu? dari hari ke hari, bermulalah banyak perkara baharu segala, tapi tak sedar apa yang aM lakukan. tapi, aM teringin sangat nak 'post' kan mengenai kisah-kisah dan gambar-gambar ketika aM disekolah tika berumur belasan tahun.haha (ko gelak siap!)

Ok, kita mulakan dengan gambar ni,

75kg (2005)


aM bermula menjadi seorang pengawas pada umur 14 tahun, maknanya aM tingkat dua (2) masa tu. wawa! sangat bercita-cita menjadi seorang pengawas tao! akhirnya termakbul juga. wei-wei kalau korang punya sekolah hanya mengambil pengawas dari kalangan pelajar yang bermasalah, di SMK Taman Medan TIDAK okeH! hanya pelajar terpilih dan berdedikasi ( blueks!! muntah jap!) yang diterima mengenakan "Blazzer" siap dengan lencana besar gedabak tu! (tapi lencana besar tu diwariskan dari kakak aM yang juga pengawas sekolah tao!) so, batch yang terbaru semua guna lencana kecil di "blazzer" mereka itu.yuck! hodoh gila.

naik tingkat tiga, aM menerima jawatan sebagai AJK Tingkatan 3. haha! kerjanya, menyampaikan maklumat pada semua pengawas tingkatan 3 la kot. tah! aM pun lupa. masuk tingkatan 4, aM mendapat jawatan penolong ketua cafe a.k.a Kantin sekolah la. haha kerjanya senang jer, time rehat aM keluar awal then, duduk di kantin sampailah habis rehat dan menghalau pelajar-pelajar yang degil masuk ke kelas semua. naik tingkatan 5, aM ditawarkan jawatan Timbalan Ketua Pengawas. haha! gila, mestilah aM tolak! atas sebab-sebab peribadi. katanya nak fokus pada pelajaran, tapi, menado jer.t hen, jawatan tu dapat pada kawan aM, azhar!sebab dia pun layak okeh.

aM sambung belajar di tingkatan 6, sekali lagi aM ditawarkan jawatan Ketua Pengawas. hello Cikgu! tak reti bahasa ke atau nak saya speaking Tamil? adoi! yennadey? (tu jer aM tao kot!) aM tolak untuk jadi ketua pengawas mahu pun pengawas, sama sekali tidak pada pengganas dan apa tah lagi menjadi mawas! (panggilan itu dari budak-budak nakal.. ouch, naQal !!)


Sedar atau tidak, aM pun masuk unit beruniform. ( ko gelak, ko siap!) so, kawad panas legam segala dah jadi kebiasaan pada masa tu. tapi sekarang, macam.ergh!! tolong la. payung please! hahaha. macam pengawas juga, aM mula masuk Kadet Remaja Sekolah pada umur 14 tahun. itu pun, setelah aM membuat beberapa survey mengenai Unit Beruniform ni. mula-mula aM masuk ujian pengambilan untuk Persatuan Kadet Bersatu Malaysia (Darat) nama lain dia, PKBM (Darat) la kan. tapi, gagal part ape tah lupa. so, aM masuklah KRS. Lady gaga ! motif aM nak masuk PBSM? adek-adek sangat tao! tak kuasa la nok nak join adek-adek baru nak UP tu. lalalalala

Jawatan yang aM pernah sandang,

Tingkatan 3 - AJK Tingkatan Tiga
Tingkatan 4 - Timbalan Quarter Master
Tingkatan 5 - Pengerusi a.k.a Presiden nyaa..
Tingkatan 6 - Penasihat Kadet & Kadita

Bermula dari tingkatan tiga juga aM diberi kepercayaan untuk menjadi Koreografi (dalam bahasa seni persembahan) tapi dalam ni, aM sebagai pereka Formasi a.k.a Bunga dan Pola Lantai. haha. macam biasa, ada menang dan kalah selama aM 'mereka' formasi kawad senyap untuk mereka. yeay!!


Gambar diatas ni pula, kenangan ketika campingn di Kuala Kubu Bharu (KKB). wawa perkhemahan ni secara persendirian oteyh. semua geng-geng aM ni sejak dari bangku sekolah lagi dan kami sangan aktif dalam aktiviti campingn, yang penting kami sekepala tao! wawa! KKB ni jauhnya tidaklah.. adoo sangat! (time ni joint dengan mat-mat rempit yang baik. matilah kena carot dengan mak hayam UKM tu!)

Company Bravo!

Melangkah keluar dari alam persekolahan, for sure korang pun akan cek sama ada nama kalian tersenarai ataupun tidakkan dalam pengambil Program Latihan Khidmat Negara. meloncat macam munyit bila nama aM tersenarai tao! haha. yer lah korang yang mulut macam ^%$^% mesti cakap budak-budak jahat jer yang pergi. hello.hello.hello! aM dapat Kumpulan Satu Siri Tiga 2006 tao! so, majoriti WIRA & WIRAWATI yang menyertai PLKN Kumpulan satu, rata-rata daripada SMK, MRSM, SBPI dan SMA pun ramai okeh! aM nak cerita pasal PLKN, 3 hari 3 malam pun belum tentu habis.hahah.




NotaKaki://wawa! seronok tao teringat balik zaman kanak-kanak katanya, zaman muda berseri.masa sekarang pun berseri-seri juga setelah berjumpa dengan mbok miah untuk pasang susuk segala.lalalala.(jangan percaya, khurafat!)




Comments

Ad Rifza said…
Ahaks..tergelak lak..comeii...haha..
Aktifnya dia kat skooll.pelajar contoh..hehe..
Moga aktif sampai bila2..camana turun berat ek?..hehe
Faizal Sulaiman said…
wah besnyer Am!.hehehe
aktif seh!
Anonymous said…
wahh
ikram abang2 la dulu2 hahahahaha

tp series ko jauh lebih kurus sekarang!!!
tembamnyerrrrrrrrrrrr ko dulu2
Unknown said…
huhuhuhu...
memANG berbeza...
kuchairies said…
wwoooo.. tembamnya dulu.. =)
am...gem nyer ko dolu2...muahahaha~~~
jgn mara~

Popular Posts