aM minta maaf!


aM nak minta maaf pada seorang temanYM aM ni. aM tak tahu perkara tu mampu mengusik hatinya hingga terluka semula mengenang kisah lama. tapi, aM tak tahu pun perkara tu. kebetulan gurauan aM terkena pada kenangan lamanya.

kebetulan aM tergerak nak membuka blog temanYM aM ni. agak terkejut dengan entry dia satu ni. hurmm.. dan aM tahu entry dia tujukan pada aM. aM ucapkan terimas sebab kalau tanpa entry dia tu, mungkin aM tak tahu apa yang tersurat dan tersirat. kan?

aM ucap terimas juga atas jasanya segala. dan aM ada berjanji nak belanja dia atas pertolongan dia. kalau teman ym aM tu nak jumpa juga dengan aM untuk mendengar penerangan aM mengenai perkara sebenarnya, aM sudi.

aM nak nak kisahkan disini, mungkin satu kebetulan budaktu telah menjadi salah seorang kawan aM juga. dan budaktu juga entah bagaimana mengajukan soalan pada aM, adakah temanYM aM ni kawan aM juga? dan aM pun mengatakan "ya! aM mengenalinya." cuma jawapan itu sahaja aM berikan pada budaktu. tiada soalan lain yang menyusul selepas jawapan tersebut.

aM tekankan sekali lagi, aM tidak bertanyakan apa-apa soalan pada budaktu. kalau aM ketahui apa-apa peristiwa zaman persekolah temanYM aM tu tidak seindah mana, sumpah! aM takkan mengaitkan apa-apa mengenainya. takkan aM dilahirkan tidak mempunyai sifat berperikemanusiaan juga?

Masalah antara temanYM dengan budaktu, itu adalah masalah mereka yang perlu diselesaikan oleh mereka sendiri. aM tidak menyediakan ruang untuk cerita mengenai apa-apa masalah mereka dalam otak aM. tapi, janganlah seret aM sekali okeh?

walau macam mana pun, aM nak minta maaf sangat-sangat akan perkara yang aM sendiri tak sengajakan. aM nk highlight kat sini, aM tidak mengetahui apa-apa perkara yang berkaitan dengan masalah dan peristiwa silam kamoo. aM minta maaf k.





NotaKaki://jika temanYM tu membaca, aM ucapkan terimas atas bantuan kamoo tempoh hari.hurm..aM minta maaf sekali lagi dan mahukan respond dari kamoo. TQ~




Comments

Popular Posts