tidak berTAJUK!

entah macam mana nak gambarkan perasaan dan apa yang aM rasa ni dengan kata-kata..

segala-galanya hanya dilafazkan melalui YM..
"bagaimana hendak dimulakan?"..
"moga tak disalah anggap"..
"kita berkawan seperti biasa..."
"rasanya seperti tidak begitu selesa untuk bergelar pasangan"..

setelah 5 bulan 6 hari..
baru hari ini dikatakan begitu?
kenapa setelah aM begitu sayangkan DIA
seperti aM sayangkan mak ayah aM
(aM sayangkan mak ayah aM lebih dari segalanya)

baru ungkapan tu dikeluarkan?

alasan yang diberi..
tekadang masuk dek akal..
namun, banyak perkara aM yang aM curigai..

susah ke hendak berterus-terang?..
payah ke nak bersifat jujur?..
cacat-cela aM mana yang aM tak perasakan?..

ya!..
banyak perkara yang boleh membuktikan keikhlasannya..
membuktikan sayangnya pada aM..
namun, sayang dan keikhlasannya berlandaskan apa?..

namun,..
terselit dihati, betul ke apa yang dilakukan?..
benar ke perkara yang cuba aM buat ni?..
menyayangi orang yang..
memerlukan hiburan tika keseorangan..

aM cuba lupuskan perkara-perkara negatif dari hati..
walaupun pernah berfikir..
seperti dipermain-mainkan hati aM ni..
tak mengapa, aM buat seperti biasa..

Pernah sekali..
aM membaca masejnya..
(aM tahu itu perbuatan tidak baik)
..
kalau aM tak lakukannya..
aM tak tahu perkara tersebut..
"betul! kte org xde pape! kwn je"..
tersentak aM membaca masej yang dihantar kepada kawannya..
jadi aM ni siapa bagi dia selama ni?

aM sering belajar dan berusaha..
menjadi yang terbaik buatnya..
untuk membuktikan keikhlasan dan setia aM..
betul ke DIA memandang enteng perkara tu?..

betul!
inilah asam garam kehidupan..
banyak perkara yang tak dijangka..
DIA meminta untuk berlaku seperti biasa..

hey!..
aM ni bukan robot!..
tiada hati dan perasaan..
sekelip mata aM diminta untuk lupakan banyak perkara?..
pamerkan lagak seperti sediakala..

5 bulan ni..
mungkin tempoh yang masih baru..
tapi, keakraban aM dan DIA seperti lama bersama..
adakah itu tanda keserasian diantara kami?..

selama tempoh aM dan DIA..
sayang aM padanya tidak pernah luak..
banyak perkara dan aktiviti aM sisihkan..
demi DIA..
segala-galanya demi DIA..

air mata hampir menitis..
aM tahan demi maruah lelaki..
hati sebak dan hiba..
segala perkara tak menjadi hari ni..
aM tak keruan seketika..
tabah untuk menyusun ayat-ayat ini..

Kalau itu keputusannya..
mahukan anggapan apa..
lakukan seperti biasa..
akan aM cuba lakukan..
tapi bukan sekarang!..
aM perlukan masa..
masa untuk diri dan hati..

terima kasih..
atas semua pengalaman dan kenangan..
bersama DIA..
kamulah yang terbaik!..
takkan aM lupakan jasa budi baik..
menabur kenangan yang takkan aM lupa..
terima kasih..






NotaKaki://aM tak meminta simpati. ini cuma luahan isi hati. perkara ini benar-benar terjadi. betul ke aM sedang diuji?









Comments

ayien.. said…
dear aM......
jangan sedey sangat
org macam tu tak worth it..
me pernah lalui rasa macam ni..
u know wut i did????
i ignored die..
bwat tak taw... tak msj tak tegor n segalanya2
sebab ayien taknak lukakan diri sendiri..
last2 die yg terhegeh2..
sorry to say... talk to my hand
...................
ini pendapat ayien je...
aM buatlah cara aM sendiri..
ayien..
dia sgt sempurna sekali buat am yien.
am syg utk lepaskn nyew..
tp, atas alasan yg sangat kukuh,
am lepas kn tanpa kerelaan yien..

am xpernah rasa sedih mcm ni..
ayien..
mungkin kte dua memiliki
hati yang berbeza-beza..

mcm mana pun, terima kasih ayien..
shah_ariel said…
to am..
jgn sedey2..mugkin DIa x sesuai ngan am..
ambik mase tuk lupekan sume tu..
lepas nie am bina hidup baru..
mungkin dgn org baru..
n dg n kebahagiaan baru..
ayien.. said…
yeah... hati kita berbeza..
for me.. ayien taknak ayien terluka
just cannot..

btw, jangan takmo sedey..
cheer up!!
♥ 나나 ♥ said…
sebalik kejadian ada hikmahnya...
moga kamu dapat tempuh hari2 yg mdatang..
wallahua'laam~

all the best!
Indera said…
dear Am
jangan sedih sangat k.biasa org camni dia tak tetap pendirian utk sygkan seseorag.confuse mungkin.take it as a lesson k!mujur dia bagitau 5 bulan, kalu bertahun?tak ke naya.

ada hikmah disebalik ramadhan ni k!
shah..DIA tak seperti yg lain2..dia byk mengajar byk perkara yg bermakna kt am..am syg dia lagi.
ayien... thnxx tao

kak nana ... moga ditabahkn ati ni..hurmm...

indera...i sdih sbb i masih xsnggup lps kn dia. i syg dia lagi..syg sgt2..5bln mungkin sekejap, tapi tu la saat paling indah penah am rasa tao
iyllienaz said…
am..tabah ya??mmg susah nk lepaskan seseorang..but mayb, smua ni ade hikmah disebaliknya..u dont worry..life must go on..percaya la..ade someone yg ag better 4 am..
Ad Rifza said…
Mungkin ini adalah dugaan dlm suatu hubungan..Kasih sayang adalah ciptaan dan anugerah untuk setiap insan..
Tapi kdg2 kita perlu lupakan sesuatu yang membawa kita kpd duka dan nestapa..Kita cari bahagia...Bahagia ada dimana2..Dan sedang menunggu yang bersedia..
What is past is past..Its hard I know but we have to face it and life must go on..
neno neno neno neno neno neno... tawun ni shin gandakan duit raya... so happy happy ek... sebagai balasan.. shin nak duit raya berganda ganda banyaknya dari am.. ngee~
iyllienaz ... susah sgt nk lepaskn dia berlalu pergi.tp, perit lagi bila diminta utk berlaku seperti tiada apa pernah berlaku..
Ad Rifza...kasih syg itu satu yang sgt bernilai. meninggal kn byk kenangan yg tak mampu dilupakan begitu shj. terimas ad rifza
shin... hurrmmm...dtg la rumah raya nnt. kenapa duit raya am 1 jer gandanyew? tp, duit raya shin kene berganda2 bunyi nyew?haish..
nursarah87 said…
dear ikram..

mmg bukan senang nak lepaskan someone yg kita dah sayang..

aku pun pernah rasa..n sampai sekarang, belum betul2 dapat lepaskan dia sepenuhnya..

dan dengan itu, aku tetap hepi even cuma jadi kawan dia buat masa ini..
Syazwan Nizam said…
muka hensem cari je lain... gud luck ntuk tempuhi hari2 mendatang
nursarah87...betol.sgt susah nk lepas kn org yg kte syg.lagi susah nk berlagak biasa di dpn DIA. mcm mana pun, thnxx nursarah87



Syazwan...hurm.susah syazwan, ni hati dan perasaan.
sYukCurZ said…
klu itu yg terbaik bg nya, rela kan jer..
kata-kata yang hampir sama pd syuk cuma selepas hampir dua tahun baru ia dilafazkn..

perit rasanya nak menelan kenyataan tu tp terpaksa merelakan walaupon hati menafi..

Popular Posts