tolakTambah

Pening kepala bila ingatkan banyak perkara yang perlu diselesaikan. Dunia makin maju, makin kedepan, maka bermakin-makinlah taraf hidup didunia ni. eh! nak kesana, duit. nak keSitu pun duit juga okeh! bayangkan segala perkara memerlukan duit. duit oh duit sebabkan duit juga orang berkahwin, sebabkan duit juga orang bercerai. maknanya segala masalah berpunca daripada DUIT! yeah duit, jadi marilah kita sama-sama boikot DUIT! haha boleh ke?

entry aM kali ni, memikirkan bagaimana manusia menjana duit (selain daripada kilang pemprosesan duit) sama ada pelaburan tah apa-apa, penjualan produk yang mahal jer lebih dan putar belit lidah bermadah.

MLM
Multi Level Marketing
biasanya jual produk atau barang. terutamanya untuk kesihatan. haha. dari produk berbentuk makanan, Hai-O la apa la serta ada juga produk berasaskan kepada urut-urut ni. haish! pening kepala nak pikirkan menda ni. lagi-lagi bila ada orang ajak untuk turut serta.

NO WAY! gila nak aM join menda-menda ni? memang la 90% pintu rezeki datang dari perniagaan, tapi komitmen yang tinggi perlu diletakkan pada kerja begini. bayangkan mereka yang berjaya tu bukan buat menda ni part time ke apa, kebanyakannya buat sepenuh masa. so, income nya pun sepenuh masa la.

memanglah kita perlukan duit, tapi aM hanya percaya dengan bekerja (selain dari pinjam bank dan PTPTN) baru kita peroleh hasilnya. satu lagi kejadah mereka yang ingin mengheret aM.

Network Marketing
kawan aM mengajak join satu menda ni. huh! memang la seronok melihat orang pegang duit banyak, tuka kereta segala. tapi, bila dipikirkan kaedah untuk memperoleh duit tersebut, terasa semacam yang macam-macam. untuk menyertai, kita perlu membayar sejumlah wang. dan untuk memperolehi pula kita perlu mencari orang. seolah-olah kita mengambil wang orang. argh! bak kata dia "orang atas yang senang, orang yang baru nak join tu terkapai-kapai mencari orang.haish!" tak Kose tao!!




NotaKaki://aM cuma meluahkan daripada pandangan aM semata-mata dan kesimpulan yang aM lakukan setelah bersimpul serabut kepala otak pikirkannya.






Comments

Popular Posts