Halal Bihalal


salam aidilfitri. hahaha belum habis syawal dah kemain seronok minta maaf.kan? baguslah saling bermaaf-maafan diantara manusia dengan insan satu perkara yang dituntut tanpa mengira agama. tapi, kalau ikut si Kahar tu anna tidak tao bagaimana ajarannya ada bermaaf-maaf ke tidak ya antum.

khamis 17 september, maksudnya tarikh aM post kan entry ni la merupakan hari terakhir aM bekerja. lepas tu cuti 1 minggu. hahah kemain seronok kaw cuti raya kan? haha lagi-lagi kerja yang bapak gila memerlukan kerahan oteks(otak) ni dah habis diselesaikan sebelum cuti. tapi, tak tahu penerimaan mama chin (boss aM la) akan kerja yang aM lakukan. haha semuanya lepas raya baru tahu. sama ada dia menerima atau pun kena reject, sama-sama kita nantikan.

seharian aM menatap wajah vanida imran (wallpaper aM di pc pejabat) sebab aM pandang PC seharian kerana kerja yang diamanahkan, cewah! perlu dilaksanakan denggan segera. Malaysiakan Boleh!! yeah! sebut pasal Vanida Imran dia seorang jelitawan dan wanita melayu terakhir, bagi aM la.. tapi, wanita diluar sana yang ada ciri-ciri seperti dia boleh emel kan pada aM okeh? untuk abang aM yang tak kahwin-kahwin lagi tu... lalalalala.

okeh berbalik cerita yang aM nak ceritakan sebenarnya ni, sebelum pulang tadi kami sempat berhalal bihala. tahukah anda apa itu halal bihalal? hahaha bersalam-salaman la.. yer la sebabkan esok ramai dah tiada termasuk aM, perlu minta halal makan minum segala. hey! rasanya ucapan hari raya seperti biasa jer kan?

"Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin Halal Makan Minum maafkan jika terkasar bahasa terlebih bergurau bla..bla..bla.."

apa yang aM boleh katakan pada mereka yang cakap macam tu, "sama-samalah kita yer!" hahaha betul aM tak tahu nak cakap apa, sebab mereka sudah terlebih dahulu cakapkan perkara tu. hahaha.

pernah tak kamu terfikir nak gunakan ucapan lain? ucapan bagaimana? anda yang tentukan.. lalalala.



keluar daripada pejabat, aM terus ke perhentian komuter. yeah! hari ni aM naik komuter sebab DIA yang sudah menjadi teman biasa mengajak makan kfc. haha lepas tu lepak Big apples sebabnya aM teringin nak makan donut yang menggemukkan tu. betullah! donut itu menggemukkan. bayangkan, kalau tepung yang asalnya leper, tiba-tiba naik empuk dan cantik, dan kita makan pula, tak ke benda yang sama boleh terjadi pada badan kita? hahah itu pendapat aM jer.



sampai di KL Sentral, aM cari tempat duduk dalam KFC tu. haha dari pukul 5.30 petang sudah penuh tempat duduk okeh. nasib la ada satu tempat duduk kosong. haha so, gagahkan juga la menunggu DIA tu dari pukul 5.30 petang sampai pukul 6 kot. then, aM pula yang beratur. tidak la seronok okeh. hahaha dengar jumlah umat yang masing-masing ingin membeli makanan daripada stor lemak yang terkemuka.

nasib baik aM sempat membelinya. serius ramai orang tao di KFC tu. lagu 30 minit nak berbuka puasa,apa lagi kalau tak online kan? tapi macam harems bila tenet di KFC low! hampeh! (adoi! aM nak cerita apa sebenarnya ni?)


KFC hanya mendendangka lagu-lagu omputeh. apakah? kita di mana betulnya ni encik KFC? macam tak peka pun ada juga. so, aM nak dengar azan kena la buka radio. alamak! dah azan! tapi kenapa ramai tak makan-makan lagi? hahaha. telefon mak aM kejap la.

aM="Assalamualaikum mak! makan apa? dah berbuka ke? mak="belum.(tetiba aM dengar azan!) eh! dah azan la." aM="okeh selamat berbuka puasa!"


kenyang gila okeh! sebab aM order nasi aYam. aM nak rasa nasi ayam KFC macam mana. tapi, sangat non adoo. tak best la. tp, sental jer la kan sebab dah beli kan?

habis jer, aM dan DIA ke midvalley pula. haha makan lagi la. apa lagi. eh! the garden. sebab nak makan donut dekat big apple tu. haha aM gunakan voucher yang Kak Ila bagi, dia daripada unit pembayaran. so, banyak la voucher-voucher dia bagi. hahaha bagi la voucher spa ke, trip ke pulau-pulau ke bestlah juga.



dari pukul 9.00 malam sampai kedai nak tutup baru aM beredar. hahaha aM makan donut apa? aM pun tak tahu la. main pilih-pilih jer. yang penting basicnya coklat. hahaha

pukul 10.15 malam tepat keluar dari the garden.


-sekian!-




NotaKaki:// halal bihalal teman semua. selamat hari raya aidilfitri.







Comments

ikanbilis said…
wah makan KFC tak ajaK!!!!

huahua ramadan dah berakhir sekarang top-up makan makan raya pastu gi gym eh nanti rosak abis perut kembung jadik =P
ikanbilis said…
ooh yea,

selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin bro!

=)
Indra said…
sapakah DIA itu? wawawawa...

patot la org mesej2 takmo balas... owhhh... ada DIA rupanya... chisss! hahahaha
Indra said…
lupak! selamat hari raya aM!
org ada penah buat salah kat am n am pun sama gak. penah wat salah kat org..
so, kosonh-kosong la ea... hehehehe...

selamat kumpol dwet raya~ =)
imanshah said…
Biar hati sejernih air,jangan pula dipenuhi lumpur
Kalau salah belum berakhir,harap diampun dengan rasa syukur
Jika budi dipenuhi ikhlas, jangan ia disulam tuba
Jika ada salah dan silap, harap diampun di hari raya...
Biar amarah disunting sunyum,ibarat pekerti disulam kasih
Harap dihalal makan dan minum, ibarat rezeki yang tidak disisih
duta_illuzm said…
plg bermakna part nota kaki ja..hehe...
QieFLy si Dolce said…
camat raya nok....ko ko pown jgn lupa this weekend open house taw kat Tasek wakakka....

Popular Posts