Makanan jin kah?

(Kemain! dah macam lelaki dua orang pelajar perempuan ni. tengok tangan dia.keluar urat jantan!)


Sebenarnya aM dah lama nak post kan entry tentang merokok ni. mungkin seronok campur macam tak boleh nak terima sikit.(tak boleh bla la..) tentang perokok, rokok dan merokok. apa membezakan ketiga-tiga perkara? oh. dia lebih kepada persamaan daripada perbezaan. (iklan 1Malaysia!)


PEROKOK
orang yang merokok dalam kata lain orang yang menyedut rokok menggunakan dada melalui mulut dan orang yang menyedut rokok melalui hidung! betul! orang yang tak merokok pun boleh digelar perokok juga, kerana selalu hampir dengan perokok dan akibat dia lebih teruk daripada perokok. jadi, yang tidak merokok itu baiklah anda merokok jer. (kebanyakkan perokok cakap merokok tu seronok, tapi mereka tidak galakan orang lain merokok. haha. lagi-lagi bila high! haha. pengalaman yang best, anda akan pening-pening manja apabila pertama kali merokok!)

Tapi pada mereka yang hendak berjinak-jinak untuk merokok? renung-renungkan...

(CeritaSampingan)
aM nak cerita sikit pasal perokok dan wanita. menariknya, bulan ramadhan lepas aM ada melihat beberapa pemuda yang gagah perkasa (kononnya!) sedang merempit bersama wanita. Adalah seorang manusia yang membonceng awek dia (kot!) dengan bangga merokok di bulan Puasa, aM bagi tahu bulan Ramdhan ni okeh. awek dia tengah seronok duduk belakang sambil memeluk lelakinya. ha! terfikir aM sejenak, perempuan tu buta ke sampai lelaki macam tu dijadikan sebagai pilihan ataupun sebab tiada pilihan lagi ke perempuan tu lebih kurang perangai macam lelaki tu? renung-renungkan..


ROKOK
Rokok tu sebatang atau mungkin berbatang-batang yang dihisap oleh perokok (betul tak aM cakap ada kaitan antara satu sama lain?) rokok tu diperbuat daripada pelbagai jenis dadah dan racun. tapi pelik, mereka yang belajar tinggi-tinggi masih menghisapnya. Apatah lagi budak-budak sekolah sekarang ni, kenapa? renung-renungkan.

Orang kata la, bukan aM kata. Rokok ni boleh menguruskan badan? hahah ATBK, jangan kaw tanya aM boleh kurus sebab rokok ke?.ahaks! Rokok juga boleh menyedapkan suara manusia yang sumbang bila menyanyi. haha. jadi betul ke kebanyakan artis menghisap rokok? ahaks! nak tahu artis mana? tanyalah artis tu sendiri. tapi yang aM pasti, rokok tu boleh menyebabkan barah dan penyakit yang jijik. nak rujuk, pergi tengok dekat kotak-kotak rokok tu la weh!



MEROKOK
seorang perokok yang menggunakan rokok untuk MEROKOK.
(sekarang baru percayakan yang aM cakap banyak persamaan daripada perbezaan!) macam-macam cara dan gaya orang merokok. ada yang kelihatan maskulin bila merokok, ada juga wanita yang seperti wanita yang mengikut peredaran zaman dan ada juga seperti mak hayem yang menunggu pelanggannya. (eh! gaya tu tak semua orang boleh lakukan tao!) hahaha. merokok dengan cara menarik menggunakan dada tak sama nikmatnya seperti menarik dengan menggunakan mulut. hahah. macam mana? kena la cuba. hahaha (adakah aM sedang mengajak orang merokok?) lalalala..



KONKLUSInya?
Bermulanya seseorang untuk merokok adalah disebabkan oleh dorongan dan sokongan rakan-rakan! ahahah. (mati kena carot!) dan disebabkan oleh keinginan seseorang untuk merokok
(keinginan merokok setelah melihat rakan-rakan merokok, jadi boleh la diambil kira sebagai dorongan dari kawan-kawankan?) . ada yang hanya ingin mencuba-cuba dan ada yang hanya untuk memperagakan sahaja dengan gaya aM ceritakan tadi. haha bagi yang sudah lama merokok akibatnya mesti kalian sendiri telah maklumkan kerana rokok-rokok yang kalian beli semestinya punya informasi yang berguna pada kotak rokok tu kan? haha

Ada juga makhluk yang menggunakan rokok sebagai pelepas segala masalah. macam aM cakap tadi, mereka yang baru mencuba untuk merokok akan WENGs!! sikit. mungkin dalam beberapa minit. hahah maka masalah itu akan hilang untuk beberapa ketika jugakan? hahah kaw pikir la sendiri!


1Malaysia, Rakyat Didahulukan,
Pencapaian Diutamakan.



NotaKaki : kita harus mencuba untuk merasainya. biarkan akal membuat pertimbangannya sendiri sama ada mahu teruskan atau pun sebaliknya.
(amek kaw! setepek kena kat diri sendiri!)

Comments

amboiiii dah start belajar merokok ker??
jangannnn...
Indera said…
budk2 skunk susah nak estimate. tak sama macam dulu kan Am?. Yg hisap rokok mungkin syok kot, yg merana, si penghidu asap tuh.adusss..

ada tgk iklan anti rokok kat tv tak?scary kan?
tp ku rasa, bwtla iklan scary camne pong...perokok tegar susa nak berenti...
QieFLy si Dolce said…
hurm....ntah la
Qief tngok skali iklan rokok 1malaysia tu pown dah menitik2 air mata nie....

orang yang merokok tu tak terasa ker???

cili apa lagi korang nak makan baru terasa pedasnyer....
kepada si perokok....tip2 tuk berhenti rokok senang jerkk korg isap rokok tanpa henti isap lah seberapa banyak yg korg nk.........sampai korg jemu.....so insyallah korg jemu nnti,,,,,,,so pikir2 kn dn selamat mencube
shah_ariel said…
entry tunjuk cam am merokok je????..
jgn bhye tuk kesihatan..huhu..i dh rase sume jenis roko..naseb baek x lekat.hhaha..i je yg lekat................
Indra said…
reti ke merokok? ato saja wat gaya merokok je?
hahahaaaaa...
pena penis.. haha


pojie.. kita kene mencuba. selebihnys akal yg menentukn.


indera... tu la pasal indera. rmbut sama hitam. ati lain2.

qief.. cili padi cap kapal api okeh kot..


dasuki.. haha. mcm dalam gambar tu kn?


shah_ariel.. hahah. meow2. cuma teringin jer


indra.. hello kakak chantek! haha kuantiti asap bedasarkn saiz rokok nyew la.hahaha gedis..
Pena Anak Penis said…
janganlah merokok.. tak elok
(sambil menyembunyikan rokok di belakang)

well, as a smoker,i would say it could be really difficult to resist the temptations of the cigars..

I did try my best to quit, tapi sebulan jer ^_^"
jojouqez said…
aM..isap okok ape eh?? tiber² tertanya² pada diri sambil melirik nakal ;) hahhahahahahahaha!!! matiw ler...!!! larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!~

Popular Posts