Sayang Musalmah

Sayang Musalmah
Sayang Musalmah memakai sanggul
Ahaii turun ke sawah
Turun ke sawah menanam padi

Emas berkayan dapatku pikul
Aku tak sanggup menanggung budi

Turun ke sawah
Turun ke sawah menanam pada
Ahaiii hendak dijual
Hendak dijual ke pekan lama

Jangan selalu menanggung budi
Keraplah kali jadi bencana




diatas ni suku daripada lirik sayang musalmah. haha mesti kalian tertanya-tanya siapa musalmah?haha gila cakap menantu baru mak aM.? anak macik senah? saudara bedah? tak pun kak pah punya anak cucu? tidaklah.. tu salah satu tajuk lagu melayu asli. hahaha. gelak pula kalian baca aM entry kali ni kan? tembak kang. tapi, terpulang ada anda la kan? lalalala.

pernah dengar tajuk lagu, Yatim Serawak? Jalak Lenteng? Sembawa Balik? air mata hati? hahaha. kalau tajuk lagu Menyesal , ungu? didi cazli? hahah mestilah tahukan? kata orang putih melepak, "up to date" kaedahnya!haha. tak mengapalah, citarasa masing-masingkan? aM bukan tak minat mendengar lagu-lagu baru, aM pun minat juga lagu-lagu klasik.haha!
biar la aM nak suka apa pun, seybock jer!hahaha

Kebetulan bertemu dengan 2 orang yang minat lagu asli. seorang memang pandai la menyanyi. seorang lagi tak tahu lagi.hahaha yang penting aM tak tahu nyanyi lagu asli. hahahah betul la aM tak tipu! aM memang tak pandai nyanyi lagu asli atau pun kurang asli. haha gelak kaw?!

tak kisah la ada yang pelik dan macam memandang aM makhluk asing sebab aM mendengar lagu-lagu berirama begitu.hahaha biar la. ada aM kesah?ahaks! dengar balik "ada aku kesah!" nak tergelak pula. yew la bunyi macam si azwan ali tu a.k.a azwana alia.hahaha pondan sangat! tak kisah la macam mana pun, yang penting teruskan dengan apa yang anda minat okeh. haha sekian~






NotaKaki://tiada yang lama, jangan berangan dapat dengar penyanyi-penyanyi baru sekarang ni tao!.lalalala








Comments

Pena Anak Penis said…
i x tau nyanyi. tp minat dengar jer.. tat's y suka buka klasik nasional. wpun kene gelak dek member2..
pena..haha aM pun suka dengar radio tu.hahah
pedulikan mereka!

Popular Posts