Yatim piatu

Masjid baru


Bulan puasa bulan penuh keberkatan. okeh. betul! benda ni bukan cakap-cakap orang biasa tapi sudah tertulis dan disampaikan disetiap majlis ilmu tao.wah! kita kena la selalu berpesan-pesan. apa laa..

selasa kemarin, aM menyertai majlis berbuka bersama anak yatim. di masjid baru Angkasapuri yeah! bersama mereka. itu pun, atas jemputan dari Pengurusan di BSAS. dengar kata majlis seumpama tu biasa diuruskan oleh Khidmat Pengurusan tempat aM. adoi! tak mengapalah, ringan sikit. so, datang makan jer la.lalalalala


Seperti biasa, sumbangan disampaikan oleh mereka-mereka itu.hahah dan aM lewat sampai, jadinya tak sempatlah untuk aM melihat acara penyampaian duit raya.haha. seronok wei dapat duit raya.haha lagi-lagi pacik-pacik aM yang baik hati bagi RM50.00 paling banyak aM pernah dapat tao.

berbalik pada cerita anak-anak yatim tu, ada beberapa buah rumah kalau tak silap aM. ramailah juga. wah! harap pada yang menderma tu janganlah nak tunggu bulan puasa jer kan? teruskan la pada bulan-bulan lain gak. apa salahnya kan?

satu meja makan aM tu hanya dua orang asing sahaja! yang lain rakan sejawat yang hadir , itupun adalah dalam beberapa orang. haha kesemuanya masih belum berkahwin! aM ulang mereka yang pergi semuanya BUJANG! yang sudah kahwin? hahah semua kata tidak!! nak siap makan untuk anak, untuk laki untuk itu untuk ini. hakikat nya, makan dengan keluarga di rumah lagi best!hahaha

mirul (upin), alif (ipin), kak faridah (dato ct), kak pah

tapi, agak sedih juga apabila dekat meja kami tiada seorang pun anak yatim.haish! azan berkumandang, tandanya waktu berbuka puasa. tak baik lewat-lewatkan berbuka yew adek-adek.haha dengarlah abang ini berkata. wah! matilah kena carut.

Dila dan aM

berbuka puasa kami lite-lite jer dengan kurma dan kueh sahaja tao. sebab nak sembahyang maghrib pula lepas tu. selesai solat, acara morreh. haha betul ke aM eja? lantaklah. yeah! 1st time kot aM bermorreh. haha sebelum ni melantak jer masa berbuka tu berat-berat, pukul 8 barulah bermaghrib.hahah betul! lepas bermorreh, sembang-sembang sekejap dengan budak sejawat aM tu. then, pukul 9 malam aM balik.hahaha

kak pah, kak dila dan aM


Sekian~







NotaKaki://sedap makanannya!hahah lagi-lagi ayam kuah kacang. ahaks! pernah rasa? lalalala







Comments

shah_ariel said…
wah best nye buke ngan anak yatim..sedeykn tgk diorg..huhu..
avegalion said…
teringin gak nak berbuka ngan anak2 yatim nie... tgok ler kalau ada rezeki...

btw... tak gi terawih ngan anak2 yatim sama ker?? hehehe
amboiii bestnyer buka pose makan pree..
heheh..
tp POjie dah lama teringin nk buat majlis buka pose ngan anak² yatim, sampai dah hujung Ramadhan dah.. ble la bkesempatan ek..
imanshah said…
saya pun anak yatim gak..yatim dah tua la
mrtopect said…
tn sri Am..

sampaikan salam beta kpd adinda yg berbaju pink itu ya..

haha..wink!
Indra said…
salah eja...
morreh hanya dieja satu R sahaja, yakini moreh...
hahahahaha...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

oooooooo.. kekwat ngan i skang ni ea... pose nak abis da ni.. bila nk bbuka sama?

haihhh...
susah tol nak jumpa artis cantik ni..
akekekek... =P
(peace... jangan mara di bulan pose... salam salam~)
memoribilia said…
Selamat Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir & Batin. Berhati-hati semasa di jalan raya..

shahrulazrie.blogspot.com

Popular Posts