kebiziaNKuraNgterlampau!

kesibukan itu boleh membuat kepala seseorang seperti dalam wayar-wayar ni

Masa waktu pejabat sudah tamat. (tak adalah orang kata aM makan gaji buta okeh!) waktu untuk blog bermula. segala kerja diberhentikan seketika. kalau buat kerja, berterusan takkan ada kesudahannya. mati hidup balik pun, kerja.kerja dan kerja. adoi!

semuanya disebabkan oleh SIBUK! argh! orang puteh kata bizi! kerja memang la bukan ke bendang atau bersawah sekarang ni kan? tapi, nak fikirkan balik, haha berapa ramai manusia yang bergelar melayu dalam kad pengenalannya apabila dalam keadaan huru-hara dia akan kata 'sibuk'? NoN-adOo!! (eh! adalah sikit je tak semua tao) haha rata-rata mereka bizi (ejaannya busy! elok rasanya BI di melayukan lalala)



alasannya, tak payah ceritalah. macam-macam jenis alasan. ahaha. sampai alasan tu betul, orang cakap tipu! puas nak terang, eh! sampai tiada masa nak terang berulang kali pasal tu sebabnya, sibuk! haish..


haha dan sedar tidak sedar, aM juga banyak menggunakan ayat-ayat sibuk bini bizi! haha dan diataranya ialah (jeng! jeng !jeng!) :

  • "aM bizi ni!" (ayat biasa)
  • "sowi late, aM ada keje sket" (tengah buat kerja biasanya)
  • eh!korang aM bz, tak dapat join!" (alasan bila tak nak verzoli)
  • "sibuknyew aku ni kaw.." (ayat apakah? sendiri paham)
  • "jap tao aM tengah buat kerja ni"
  • "jap g sambung, aM bizi ni" (masa sedang dan ketika atau nak berhenti chat)
  • "jap ek kak, aM tengah sibuk ni"
  • "kalau ada masa dan ketika, boleh jer kot" (ada KOT sebab tak pasti, biasanya tak pun!)

walau apa pun alasan yang diberi, percayalah. (kalau dia jenis kuat kencing punya orang, tu aM tak tahulah nak cakap macam mana) senang untuk memberikan alasan, tapi untuk memenuhi banyak permintaan, (gila kaw! ingat aM ada menjalankan perniagaan ke?) teramatlah sukar. jadi, dengan alasan dan usaha sahaja yang mampu memberikan kesenangan semua pihak.adoi!





NotaKaki: tak salah untuk mempercayai seseorang atau sesuatu perkara. tapi, bila kepercayaan dikhianati, pergi m*ti la nak percaya lagi. (kahkahkah gelak syaitan!)



Comments

iyllienaz said…
yess..sgt setuju ngan nota kaki...
Aqmal Arista said…
me too...sgt sgt sgt sgt sgt sgt dan sgt setuju.. :)
Unknown said…
setuju gilerr....nota binti kaki tue...
hahaha! memang letop punya nota kaki! sekarang ni memang musim busy! dah macam musim durian lak kan? =)
Anonymous said…
tolong eja...
A . P . D . E . T . !

bunyi nya ape encik ikram???

Popular Posts