Syarat Wajib

19 - 26 Oktober 2009
Felda Residence Trolak, Perak


Syarat Wajib bukan mandi wajib ataupun wajibal ghunnah, tapi salah satu perkara yang terpaksa (betul! aM terpaksa okeh!) Selama seminggu aM menetap di kawasan felda yang harum membeku selepas hujan. betul, haruman itu hanya terdapat di felda-felda yang mempunyai sejumlah besar pokok kelapa sawit. sebab apa aM berada di felda? untuk memenuhi syarat wajib la!

aM nak cerita aktiviti selama seminggu tu, memang mencanak tangan ni! konklusi je yang aM paparkan dalam entry kali ni okeh.

pukul 12.00 tengahari pihak SM (sumber manusia) meminta peserta berkumpul di ruang surau lama. yang adooo bila bertolak pada pukul 1.oopm tak rasa nak menghanjenk orang rasanya? (itu luahan orang lain la, aM maintain je menunggu). tepat pada pukul 3.oopm aM sampai di felda. mulanya macam nak meroyan pun ada, tengok keadaan pusat latihan dia dah macam di kem.PLKN. tapi, bila dalam sikit, baru la nampak resort nyew. (pandai pihak resort buat orang cuak!)

masalah bila aM kena cari roomate. ee! mengong kejap (mana aM nak cari roomate nanti! redha jer la) sampai di meja, aM cakap, "aM takde roomate ni, macam mana?" perempuan yang jaga kunci tu boleh cakap, "satu bilik dengan saya jer la." adoo! aM pula yang segan sengal. mengong jap.

selesai check-in segala, masa untuk rehat. yeah! malam nanti ada aktiviti bermula. adoi! ni yang tak suka ni. ingat masa disekolah jer kejadah menjadah semua ni. tapi..haish! tempuh juga.




Segala aktivitinya macam tak kose untuk aM menyenarai bawahkan. hahaha aktiviti ceramah yang membosankan yang kadang kala mampu membuat orang tertidur dalam menongkat dagu. (voleyh?)

haha budak depan ni dah melentuk.


musim Buah-buahan kami sangat bertuah! lalala.

hadiah

makanan tengahari terakhir

Saat berpisah tiada! miss uols. (tipu je)




NotaKaki: lupa nak bagi tauh, aM khursus untuk sah jawatan. induksi umum di tempat yang telah disebutkan. Hati macam tertinggal di felda lagi ni. nak menceritakan pun adoi. no idea la.. blur-blur. kembalikan mood kerajinan ku(rajin ke masalahnya?)





Comments

Popular Posts