f a r m v i l l e


manusia sekarang ramai yang punya akaun MukaBuku(fesbuk), termasuklah golongan-golongan profesional seperti KSU dan Perdana Menteri okeh! ada juga kajian pelik yang memberitahu fesbuk ini menyebabkan markah pelajar-pelajar Universiti merosot! (take note yew encik-encik pelajar sekalian)

tak salah kalau nak che'endut atau berjimba dan bercengkerama dalam dunia maya itu. sememangnya manusia perlukan hiburan semasa bekerja kerana manusia bukan robot yang mampu melakukan kerja selama 24 jam tanpa henti okeh. (bos-bos di luar sana pun kena take note!)

dalam fesbuk itu juga punya permainan yang melekakan. haha! seperti farmville. motif farmville mengajar orang bercucuk tanam. oh! aM semasa dibangku sekolah ada mengambil sains pertanian selain sains teras dan sains tambahan. (3 sains aM ambil. sains tambahan tu belum pecah lagi fizik, bio dan kimianya)

apa kena mengena dengan sains pertanian dengan farmville? haha samalah.! mengajar bercucuk tanam.berbudi pada tanah, dapatlah banyak duit dan segala mala dapat dibeli dengan hasil yang dituai bagi setiap jamnya. (kan best kalau ada tanaman dapat berbuah dalam 2,3 jam je kan?)





NotaKaki: sekarang aM sudah mecapai Level26.haha



Comments

Unknown said…
hehe.....layan jg game tu ea...tp sumpah best...
opss!! by the way...maafkan daku kerana mcerobohi blog mu yg indah ini....
so xde phm kew???
singgah la sane jg...erkk...hehe peace no war!!
KiFli MaLLy said…
hahhahah gegeh ko menanam yer ikram......dah boleh jadi usahawam yg berjaya gitew.....

tapi aku lebey preferred abiskan cafe world baru nak bercucuck tanam....lagi pown panas la kat luar tu u alll....hahahhahah

kat cafe aku makan jer....

Popular Posts