MAKSAK

"mak masak apa?" .. aM bertanya,
"mak tak masak hari ni, beli jer la dekat kedai". mak menjawab
"boleh jer.." aM membalas.

aM sudah biasa dengan perkataan tu.(bukan sebab malas okeh. amer, higlight part tu) haha sebab mak aM sudah mendidik untuk aM berdikari dan berfikir sendiri akan kesibukan yang dihadapi ibunda tercinta. ibu aM bekerja dari aM kecil lagi. makan diluar sudah menjadi kebiasaan dah hampir setiap hari.

masa sudah lewat, aM masih dipejabat. hurm kerja dan kerja. takkan pernah habis. aM cuba mencari masa untuk mengUpdate blog.

aM menyambung pada keesokan harinya (hari ni la aM update!) ahaks!



eh! sabtu 7 November 2009 aM ke dewan Sivik MBPJ.

oh.! MAKSAK tu apa maksud natey tu? haha (lepas google di laman web google)
MAjlis Kebajikan dan Sukan Anggota-Anggota Kerajaan. sudah tahu? (pada hal aM pun baru tahu atas pertolongan encik Google)

mempertandingkan Tarian Rakyat. pertama kalinya aM melihat pertandingan tarian seperti ini. keseronokan yang aM alami sampai menyebabkan aM terleka untuk mengambil gambar buat tatapan kalian.

Kumpulan yang bertanding terdiri daripada 10 badan kerajaan. oh! am kurang pasti sebab pengacara majlis tak sebut kumpulan itu dari mana. haha (nasib host tu best. menyampaikan pantun secara bersahaja!aww)

Kumpulan yang bertanding:-

1.Negeri Perak
2.Polis Diraja Malaysia
3.Selangor (Majlis Bandaraya Petaling Jaya)
4.Kuala Lumpur (DBKL)
5.pahang
6.Pulau Pinang
7.Labuan
8.Jabatan Penjara Malaysia
9.johor
10.kelantan


aM tak tahu bagaimana hendak menggambarkan kepada kalian mengenai Tarian Rakyat ini. dan semestinya bukan seperti tarian-tarian asli atau moden yang lain. eh! lebih kepada kreatif. yang berkaitan dengan kehidupan rakyat itu sendiri.uhuks!

Keseronokan yang paling terasa apabila MBPJ membuat persembahan. (meloncat-loncat best!) tema yang dibawa oleh MBPJ, "Pindah Rumah". aktiviti dan tolong-menolong semasa berpindah rumah direalisasikan dalam tarian termasuk inang,zapin joget dan asli.


keputusannya dari 1 hingga 4 seperti diatas. selebihnya aM taram sajok!







NotaKaki:
aM tak tahu nak ceritakan apa. kurang sihat menyebabkan kurang idea yang keluar. adoi!







Comments

Popular Posts