tataRiak!

kawan aM, izan! wah! dia memang chantek, lepas make over lagi chantek!
kuasa tatarias!



"keChantekan! oh!"
"kejelitaan adalah hak milik setiap insan!"
"rambut adalah mahkota wanita!"




agak tidak boleh kebelaan (sebutan sopan bagi BLA!) apabila aM mendengar dan menyebut sendiri kepada kawan dan rakan aM. haha! hakikat sebenar sama ada untuk memuji ataupun hanya untuk mengeji. terpulang pada penyebut dan pendengar mengenai maksud tersiratnya.

kaitan wanita (separuh wanita ataupun wanita jadian pun bolehlah.) dengan barangan perhiasan, eh! kechantekan! (eh! untuk make up nak diletakkan dalam kategori apa yew?) okehlah dalam bahasa melayunya tatarias memang tidak dapat dipisahkan dengan wanita.

tatarias itu mampu mencantikkan wan mengNallakan wajah seseorang. betul! tapi kesan nallaan itu hanya dapat dilihat selepas beberapa tahun menggunakan.

kecantikan itu dapat dilihat setelah pemakaian tatarias dengan teknik dan kena pada bentuk muka seseorang. bagi adik-adik baru nak up, belajarlah terlebih dahulu dengan kakak-kakak chantek seperti kak senduk atau pun kak sheritaaziz!

berbeza pula dengan kechantekan yang dimiliki oleh sesetengah pihak tanpa mengenakan tatarias yang banyak ataupun tiada langsung tatarias diwajahnya, namuns eri wajahnya masih kekal. apa rahsianya? "air sembahyang jah!" (bak kata amer!)

nanti! aM dah menyimpang ni.!! aM cuma nak menceritakan mengenai gambar diatas sahaja. oh! dia kawan sekolah aM. norizan @ izan a.k.a the beauty! dapat memasuki majalah (aM lupa!) atas pelawaan kakaknya yang bekerja di Karangkraf. untuk menyertai edisi (sekali lagi aM lupa!) untuk di make over kan (inggeris di melayukan okeh!). kemudian, izan menunjukkan kepada aM majalah itu sambil bertanya, "kenal tak?" aM boleh tak perasan siapa wanita chantek ini.

haha! izan, "kechantekan adalah hak milik setiap insan!".. (ini ikhlas okeh!).






NotaKaki: "mak kau chantek, bapak aku hensem!" slogan ni memang tak boleh kebelaan yang teramat. dari salah satu kumpulan dalam kursus induksi tempoh hari.



Comments

urm.. letop! awok bila lagi nak menghiasi kulit majalah?
wahh cik puan dah jadi pakar kechantekan wanita yer... shin nak celen gak.. next entry ngee~

Popular Posts