MainZapin

6 Mac 2010
Akademi Seni Dan Warisan
8.30 Malam
Dewan Eksperimen.


setiba dikaunter, "tempat duduk semua sudah penuh, tapi, tunggu sebentar ya!"
eh! macam kenal pula budak ni.

oh! budak ni pernah menari sama dengan dia masa Citrawarna 2006.

Nama dia, (lupa!)

Tunggu punya tunggu,
tangan dan kaki aM dah menggeletar dan meraung kalau tak dapat masuk!!


budak yang aM lupa nama dia bercakap, "berapa orang ya?"
aM membalas, "5 orang! student ya" (semata-mata nak mengharapkan tiket RM5 ituh) haha


yeah! tiket aM dah dapat, apa lagi terjahlah ke dalam Dewan tu. fuh! dah mula? geram gila! nasib tak mula lagi zapin. haram!!


oh ya!
aM seperti biasa, menyelitkan sedikit ruang masa yang penuh dan padat dalam hidup aM sekarang ni dengan aktiviti kegemaran aM ni. yeah! melihat orang bergonjeng!

Ayu Azril, beliau yang memaklumkan mengenai aktiviti yang dijalankan oleh Aswara ni.
terimaKasih Ayu!


sambung balik mengenai kisah tadi, aM menonton "MainZapin" di Aswara pada tarikh dan masa seperti diatas tadi. perasaan yang sangat mengujakan okeh!


Persembahan pertama, Zapin Pekan!
tamat persembahan itu, aM terlupa sesuatu. aM lupa nak rakam!! argh! melepas satu video.
tak mengapa, masih ada lagi 11 persembahan zapin lagi..


diantaranya,

1.Zapin Mahpom
2.Zapin Padang Sari
3.Zapin Sebat
4.Zapin Suara Siam
5.zapin Parit Mastar
6.Zapin Selor (Kelantan)
7.Zapin Terengganu
8.Zapin Putar Alam
9.Zapin Pekajang
10.Zapin Dayung
11.Zapin Tanjung Labuh!



Persembahan ini dengan kerjasama oleh Pelajar-Pelajar, Graduan dan Pensyarah Aswara! boleh bayangkan kalau dapat menari bersama tenaga pengajar sendiri? fuh!!

Kebanyakan antara mereka, mesti ramai yang sudah pergi ke persembahan malam itu, bukan? jadi tiada yang dapat digambarkan secara berlebih-lebihan. kerana nilai mereka yang melihat tidak dapat dibandingkan dengan kata-kata. andai masih ada perkampungan yang mengamalkan tradisi ni, aM salah seorang penghuninya.! yeah!!


NotaKaki : Aswara buat lagi tao! (kejap! aM rasa bercelaru gila entry aM kali ni)


Comments

sYukCurZ said…
uik. uik. sYuk ni
AkU said…
zapin pown de bnyk jenis ek..huhuhuhu..ceteknye pemikiran ni..ish..ish..
mell aziz said…
weh. aku suka gile zapin suara siam. rasa nak nanges je tgok.. nak sesangat blaja.. huhu
mohdikram said…
syukcur...hey syuk?!

aku... yup. byk jenis.huhu lg byk tao..


mel aziz...yew aku pun nk blaja.jom sama2 blaja nk x.huhuhu
plajar ASiS,,,,,:-) said…
erm,,,wei,,smart gler kowg nyer prsembahan mse ari sbtu 2....tp yg pling bez bg aq r,,,zapin suara siam....
Kan....
best gile(satu nafas)
best... gile(tomakninah dekat tengah2)
Hahahahahahahah

Popular Posts