sistem atau manusia?


Sekali imbas apa yang dapat anda konklusikan dari gambar diatas? adakah daun pisang itu, warna hijaunya terlalu menyerlah sehingga meneggelamkan warna batang betik tu? ahaks! atau satu keajaiban bila bangunan kompleks membeli-belah dapat dilihat dari Bangsar? atau mungkin KTMB sedang mengambil dua orang penumpang itu? oh! mungkin juga, kamera telefon Satio aM setanding kamera DSLR kerana dapat menangkap gambar imej pegun semasa keretapi sedang bergerak laju? haha ya! (aM sedang mengarut!)


kisahnya bermula begini, sedang aM dalam perjalanan pulang ke rumah dari pejabat. seperti biasa, laluan Bangsar menjadi tempat aM merempit setiap petang. kebetulan pada hari itu aM pulang lewat! tapi tidaklah serius lewatnya.

semasa aM dalam perjalanan pulang, tiba-tiba ada sesuatu menarik minat aM hingga membuat aM menoleh ke kiri. ada suatu benda sepatutnya laju, tiba-tiba tidak bergerak dipertengahan jalan dalam waktu yang agak kemuncak, 7.30 petang ? (haha macam mana tu?)




pintu mula dibuka.

wanita keluar dahulu

makin ramai yang menyelamatkan diri

makin ramai keluar berjalan kaki






NotaKaki : sistem atau manusia?hahaha aM tak berani nak cakap apa, sistem patut disalahkan atau orang yang terlalu ramai sehingga boleh dikategorikan sebagai lebihan muatan hinggamenyebabkan tren ini menjadi senget renung-renungkan dan selamat beramal!~




Comments

mR.sYaH said…
ciptaan manusia ni mmg selalu rosak.. mesin rosak kot..
semue yg terjadi ktentuan tuhan..
AkU said…
dah pernah kena skali..but..xde la sampai kena kuar dri KTM tuh..
Indra said…
saya tau ada sapa dalam tren dikala itu.

orang itulah yang menyebabkan tren hilang keseimbangan kerana pusat graviti tren beralih arah..

saya tau sapa. tapi saya taknak cakap... (rehsia ye en. Am ye..)

Popular Posts