Kek Lapis Dari Sarawak

cuti semesta lepas, Lisa menaiki belon ke untuk ke seberang laut! menarik bukan? pengalaman yang mengasyikkan mungkin, bagi sesetengah orang. termasuklah aM! serius aM tak pernah menaiki belon untuk ke seberang laut. ini bukan cerita bohong, tapi realiti!


macam biasa, aM mohon ole-ole dari seberang dengan Lisa. oh! lisa ni seorang wanita cantik, indah, rupawan, jelitawan dan dia meminati lelaki sepet, putih, kacak yang hanya ada pada kebanyakkan remaja lelaki korea.



berbalik kepada cerita tadi, pada mula permintaan sekadar gurauan. namun, tak sangka perkara itu diambil serius! (rezeki wei!) tangan yang memberi, disambut dengan tangan terbukalah. haha.

Kek diberikan kepada aM dan aMer dengan perantaraan are-are (bukan jin pengantara atau makhluk halus!) walaupun dia bermata sepet segala. dia tetap baik, sudi menyampaikan ole-ole ni walaupun kek yang sedap dan cantik dipilihnya terlebih dahului (haram kaw are-are!)

Oh ya! kek lapis tu diberi dua perisa. satu coklat dan satu lagi warna-warni (masih mengenalpasti perasa apa!) yang berbeza kepada aM dan aMer. mungkin satu untuk aM, dan satu lagi untuk aMer.

atas faktor ingin rasa kedua-dua perisa, lantas aMer mencadangkan dibelah dua bagi setiap kek perisa yang berbeza. setiap satu perisa kek yang dipotong setengah itu diberikan satu kepada masing-masing. idea yang bernas bukan? (tett! seperti rancangan masak-masak pula!)

walaubagaimanapun (ayat apakah ini?) terima kasih daun keladi, balik Sarawak lagi, sila lisa bawa ole-olenya lagi!~







NotaKaki : post kali ini, mungkin yang paling pendek! yang penting aM dapat kek Lapis Sarawak!





Comments

tukang ngerepak said…
hahahaha..lawak2..bijak sngguh idea anda...
mie dh awal2 amek prisa stroberi
lisa xtaw nk bg per
byk lagi perisa aritu..
yg lisa sndiri xtaw rasa..
lisa tgok yg tu mcm cntik
tu yg bg kat am n amer...
Joe_Hans said…
kedai kek lapis saleha???
aku perna g saner..meriah!! macam suasaner hari raya kedai diorg...
tukang ngerepak said…
ha ah..dayang salhah...
meriah mcm hari raya kdai dia
Black Moon said…
arm...nak sikit...huhuhuhu

Popular Posts