Wadi Hadramawt, Yemen! (ceriperam 4)



Selamat hari Jadi kepada MohdikraM! yeah!

pejam celik rupanya aM sudah bernafas dimuka bumi ini selama 22 tahun. jangka masa yang boleh dikatakan agak lama. tapi tidak lagi tergolong dalam golongan berusia ataupun veteran. ahaks!

tiada sambutan meriah atau pun bunga api yang diletupkan oleh mana-mana pihak penaja untuk diri aM. hanyalah terima ucapan yang pelbagai versi dan kreatif terima dari para sahabat dan keluarga yang tersayang.


Seperti biasa, setiap tahun aM dan keluarga akan buat sambutan secara pukal. haha ibu, kakak pertama, dan aM lahir dalam bulan yang sama. bagi mengelakkan pembaziran dengan membuat sambutan sebanyak tiga kali dalam sebulan, kami biasa akan membuatnya sekali untuk tiga orang ni. jadi boleh diklasifikasikan sebagai pukalkan? haha

Sambutan kami kali ini agak berbeza sebelum tahun-tahun sebelum ini. yeah! serius! jika tahun sebelum-sebelum ini akan ada acara meniup lilin dan sebagainya. hahaha (acara yang aM rasa sangat merepek!) tapi, berbeza pada tahun ni. yeah! agak berbeza. tiada kek hari jadi. tiada acara meniup lilin! haha sambutan kami kali ini bertempat di,

Lokasi : restoran Wadi Hadramawt, Jalan Ampang

tarikh : 18 April 2010

Masa : 8.00 Malam

serius agak seronok! yeah! tema sambutan kali ini, timur tengah. merasalah aM menjadi arabian sebentar. haha! yeah! jadi pak harab sebentar okeh.


bonda didepan Wadi Hadramawt

bersama bonda dan ayahanda aM


Ramai yang tak tahu, makanan arab ni orang ingat semua sama. yup! dari segi nama makanan kebanyakan sama. tapi, cara masakan berbeza mengikut negeri masing-masing. serius wei!

sebenarnya ini kali kedua aM mencuba masakan arab. pertama kali seperti di entry aM mat'am Al-Rawsha bersama ATBK dan aMer. sedap juga. namun, ada seorang teman aM mencadangkan agar makan di Wadi Hadramawt kerana lebih sedap dari aL-Rawsha. yeah! termasuk dari segi harga, lagi murah berbanding aL-Rawsha. kalian patut cuba okeh!

Menu - Menu yang diambil tempahanya,

1) Mandy Chicken - nasi arab
2) Araissy (food) - roti arab dan lauk ayam (seperti murtabak)
3) madghout lamb - nasi arab
4) barbican epal - minuman
5) arab tea - minuman
6) Mohalabia - pencuci mulut


Suasana yang agak menarik sambil didendangkan lagu arab.ahaks!



NotaKaki : Nasi yang digunakan adalah beras Basmathi. hahah sedapya.! berasnya agak panjang dan tidak berkanji. makan banyak mana, anda tidak akan rasa mengantuk. itu yang kakak aM perasan.hahaha aM? hanya perasan makanan sudah habis je!




Comments

El-Zaffril said…
Bile nak celebrate dengan I
mohdikram said…
haha. tu la el. nk wt banchelor party yew.set sajok.

Popular Posts